Această activitate a avut loc în perioada 22-25 octombrie 2018 la Madrid, la sediul partenerului spaniol, Nuestra Senora del Buen Consejo.

La această activitate au participat 28 de persoane din partea partenerilor proiectului – profesori, formatori, consilieri psihologici care activează în cadrul școlilor, persoane cu rol în educația elevilor sau în formarea cadrelor didactice.

Agenda acestor zile a fost una încărcată și utilă tuturor participanților, cu atât mai mult cu cât a fost caracterizată de interacțiune și de participare activă. Fiecare partener a avut o agendă proprie, a desfășurat ateliere de lucru și sesiuni de dezbateri. De asemenea, toți participanții au avut spațiul necesar de a prezenta propriile experiențe și propriile provocări în munca de prevenire și diminuare a situațiilor de bullying din școală.

    Temele abordate în cadrul acestor zile au fost în linie cu propunerea de proiect aprobată și au cuprins:

  • Sesiuni zilnice de evaluare și reflecție individuală și de grup
  • Activitate de tip brainstorming pe identificarea cauzelor, efectelor și formelor de bullying prin conectarea participanților cu emoțiile trăite în cadrul unor experiențe personale anterior (în copilărie sau viața adultă)
  • Atelier de lucru privind inteligența emoțională și managementul emoțiilor
  • Aspecte cheie privind politicile educaționale și procedurile aplicate la nivelul Uniunii Europene și tăților partenere în proiect
  • Atelier de lucru privind importanța construirii unui mediu sigur și încurajator la școală
  • Atelier de lucru privind modalități de consolidare a relațiilor dintre elevi
  • Prezentare privind metode de prevenție – stadiul implementării proiectului școlii Buen Consejo de a forma un grup de mediatori din rândul elevilor și dificultățile întâmpinate în implementare
  • Atelier de lucru interactiv privind modalitatea de construire a unui grup de suport în școală (format din elevi)
  • Prezentare și dezbatere pe tema Dezvoltarea legăturilor dintre școală și familie
  • Focus group privind resursele necesare a fi dezvoltate în cadrul pachetului multimedia Output Intelectual 3 (participanții au venit cu propuneri privind nevoile lor și a tipului de instrumente pe care ar dori să le aibă disponibile în școală)
  • Dezvoltarea unui Plan de Acțiune la nivelul fiecărui partener care să aducă schimbări concrete în școala proprie și în alte școli, în linie cu proiectul implementat
  • Atelier de lucru pe diseminarea proiectului și dezvoltarea unui Plan de Diseminare de către participanții aduși de fiecare partener
  • Concluzii finale și înmânarea certificatelor Erasmus+ de participare

 

Înapoi la pagina principală a proiectului